14 Ekim 2012 Pazar

Domates Yetiştirecekler İçin Püf Noktaları 1

Sağlıklı domates fideleri yetiştirmek isteyenler, domates yetiştirmeye yeni başlayacaklar için bazı küçük püf noktaları hazırladım. Bunlardan ilki; sağlıklı domates fideleri elde etmenize yardımcı olacak. Hemen herkesin evinde bir aspirin mutlaka vardır. Yumurta ise günlük tüketimde beslenmemizin olmazsa olmazlarındandır. Yapmanız gereken çok basit. Kırdığınız yumurta kabuklarını atmayın.Satın aldığınız domates fidelerini toprağa ekmeden evvel aspirin ve yumurta kabuklarına ihtiyacınız olacak.

Aspirin, domates fidelerinizin imunel yani bağışıklık sistemini geliştirmeye ve korumaya yardımcı olur. Yumurta kabukları ise zengin kalsiyum içerir bu da domates fidelerinizin sağlıkla büyümesini sağlar. Domates fideleriniz için hazırladığınız çukurların içine 3-4 adet yumurtanın kabuğunu ve aspirini koyarak fidelerinizi üzerine yerleştirin ve ekim işlemini tamamlayın.

Yazar: P.Bahar Özbal

10 yorum:

  1. Aspirin kimyasal değil mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söğüt ağacından elde edilen ağrı kesici

      Sil
  2. Domates tohumlarını yumurta kabuklarına ektim. Fideler oluşunca da öylece toprağa geçirdim. Küçücük bahçemden çıkan domateslerden salça bile yaptım. Bu yaz yumurta kabukları olmadan ektiğim domates bitkisinden kahvaltılık domatesimi bile zor çıkardım

    YanıtlaSil
  3. Bende yeniyim ektikten sonra nasıl kullanabilirim

    YanıtlaSil
  4. Bitkilerde siyah böceklenmeye ne yapmaliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arap sabunu ve bir kasik sirke ile sabah cicekleri ve topraga puskurtun sinekler sirkeyi sevmezler

      Sil
  5. Merhaba, kabukları toz haline getirip domateslerin dibinin toprağını biraz açarak o tozdan sepip tekrar toprağı kapatın. Bol bereketli mahsül almanızı diliyorum.

    YanıtlaSil
  6. çok güzel bilgiler bunlar.yumurta kabuğunun işe yaradığını bilmiyorum .teşekürler

    YanıtlaSil